Hue

20 november 2017 - Hue, Vietnam

We laten Ben achter in het hotel. Vandaag moeten we veel lopen en aangezien Ben nog steeds een zeer vertragende factor is, de juiste keuze. We bezoeken de Citadel, waarin de Verboden Stad ligt, een kleine kopie van de Verboden Stad in Beijing. Hier wandelen we ongeveer 1,5 uur rond. Het is ontzettend slecht weer, we lopen werkelijk door diepe plassen en gewapend met regencapes en paraplu's door de stromende regen. Koud is het zeker niet en de korte broek was geen verkeerde keuze.

Daarna gaan we weer verder met de bus naar de Thien Mu Pagode, welke de Pagode is van de Keizers.

Na dit bezoek zouden we in een drakenboot stappen onderaan de Pagode die ons over de Parfumrivier terug zou varen naar de stad. De vele regen zorgde voor een te hoge waterstand waardoor de bootjes niet varen.

Als laatste excursie van vandaag bezoeken we het mausoleum van de 12e keizer van Hue, Khai Dhin. Een keizer die een zetbaas voor de Fransen was en zijn onderdanen 30% belasting oplegde om zijn graf te kunnen betalen.

De lunch nuttigen we in een boeddhistisch nonnenklooster genaamd Dong Thien, waar we een vegetarische lunch krijgen. Deze nonnen leven strikt vegetarisch, in tegenstelling tot de monniken, die nog wel eens een lekker stuk vlees willen eten. Boeddhistische nonnen scheren net als de monniken hun hoofd helemaal kaal. De nonnen rusten tussen half 1 en 2 uur, dus we zien er niet veel. Een paar nonnen zijn voor ons opgebleven om onze lunch te verzorgen.

Na de lunch hebben we de middag vrij te besteden. Eerst maar eens bij de patiënt kijken. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een restaurant in Hue. Vooral het voorgerecht werd prachtig opgediend.