Can Tho

1 december 2017 - Can Tho, Vietnam

Allerlaatste wake up call in Vietnam. Lekker vroeg weer. De reden hiervoor is dat wij per bootje naar de drijvende markt gaan. Nog weinig toeristen dan. Vooral locals die fruit komen inslaan om dit weer door te verkopen aan de bewoners die in de kleinere zijkanaaltjes van de Mekong wonen.

Dat was dan echt het laatste wat wij gaan zien. De koffers zijn gepakt, de groepsfoto gemaakt inclusief de kerstman. Voor de lunch stoppen we bij een soort van resort waar we dan ook onze laatste Vietnamese maaltijd nuttigen. We geven onze Janneke een Nederlands/Belgische speech en vervolgen onze laatste busreis naar de luchthaven.

Wat een bijzondere vakantie was dit. Zeker niet wat wij voor ogen hadden, maar Ben heeft genoten van alle aandacht. Een land met een tragische geschiedenis die zeker nog te zien is maar dat vooruit kijkt en enorm in ontwikkeling is. Het verkeer, wat een chaos, maar zo met respect naar elkaar. Hardwerkende mensen voor een klein salaris. Ben heeft geregeld een stukje met een taxi gemoeten en moest soms maar 20 eurocent betalen. Het eten, verlang nu toch wel naar aardappelen en groente. De woonomstandigheden van de bevolking. Het klimaat, veel regen gehad, maar ja, dat is niet te plannen. Begonnen in het hoge noorden en na 3500 kilometer eindigend in het zuiden.