Phan Thiet

26 november 2017 - Phan Thiet, Vietnam

Een vroege start van de dag. En daar zijn we blij mee want na het ontbijt bezoeken we namelijk de Long Son pagode. Werkelijk prachtig. En doordat we zo vroeg zijn, 8 uur in de ochtend, zijn er nog niet veel toeristen, waardoor je nu ook foto's hebt met alleen het mooie plaatje. Er zijn in de pagode 2 boeddha's, 1 liggend en 1 spierwitte die prachtig zou afsteken bij een blauwe lucht. Wij waren al blij dat het droog was en die blauwe lucht kunnen we misschien wel fotoshoppen.

Gaandeweg we verder naar het zuiden reden maakten we nog kennis met een prachtig natuurverschijnsel. We moesten het wel even op google opzoeken, maar die gele ronde bol die steeds meer door de wolken kwam bleek de zon te zijn. En wat was dat lekker om daar tijdens de lunch aan de zee even van te kunnen genieten.

Onderweg maken we een stop om een wandeling over een brug te maken waar aan weerszijden enorm veel vissersboten en baskets liggen. Of je in een openluchtmuseum loopt.

Ook de stop bij de witte zandduinen was mooi, wel een gratis zandbestraling gekregen.

Na de duinen bezoeken we dan als laatste het vissersdorpje Mui Ne, bekend vande beroemde Nuoc Mam (vissaus)

Vandaag hebben we veel gezien, morgen zouden we alleen naar de zandduinen gaan en Mui Ne. Maar omdat we er vandaag langs kwamen hebben we dit direct meegenomen. Dat betekent dat we morgen een leeg programma hebben en kunnen genieten van ons verblijf op het resort. En dat zal zeker wel lukken.

Ben is nog steeds niet mobiel maar die parkeren we dan maar onder een parasol.