Sa pa

12 november 2017 - Sa Pa, Vietnam

Na een nacht vol slaap, een nieuwe dag voor de boeg. Maar oh oh, stijf en stram stapten we uit bed. Bedankt trappen. Vandaag dan dag 2 met nieuwe indrukken.

We gaan na het ontbijt naar de Ham Rong Mountain, waar ons wederom een klim van 400 meter naar de top staat te wachten..... Zelfs flashbacks van de berg op Curaçao kwamen voorbij, maar toch was deze iets makkelijker. Tot we weer naar beneden moesten met die stramme kuiten.

We leken soms wel beroemdheden, omdat Vietnamezen met ons op de foto wilden! Handtekeningen wilden ze niet. Het was gelukkig redelijk helder voor het mooie uitzicht.

Beneden losgelaten door de gids en even op eigen houtje koffie drinken en lunchen.

Na de lunch gingen we de stad uit en brachten een bezoekje aan Ta Phin, de thuisbasis van de Zao gemeenschap. En weer een horde opdringerige vrouwen achter ons aan. De gids maakte hier uiteindelijk een einde aan en daarna lieten ze ons met rust.

Na een uurtje gewandeld te hebben stond ons een thermaal kruidenbad te wachten. Tenminste, een grote regenton. Heerlijk warm water, veel te warm voor Ben die het liefste lauw doucht. Maar ja, geen keuze en onder mijn bemoedigende support toch maar afgezakt. En dat maar liefst een half uur lang. We gingen er natuurlijk helemaal vanuit dat onze pijntjes ook gesmolten zouden zijn. Jammer dan.

Hierna was ons bezoek voorbij en stapten we weer in de auto richting treinstation. Als extraatje nam de gids ons nog mee naar de grensovergang van Vietnam/China.

Toen was het tijd om afscheid te nemen van onze leuke/gekke gids. Nog even dineren en met de nachttrein terug naar Hanoi.