Tam Coc

17 november 2017 - Tam Coc, Vietnam

Wat gaat een week snel voorbij. We zijn alweer een week in Vietnam en wat hebben we toch al veel leuke dingen gedaan en indrukken opgedaan. En dan hebben we nog 2 weken voor de boeg☺

Volgens onze Vietnamese gids is Vietnam in opkomst qua toerisme en is nu het moment om hier naartoe te gaan voor ze de prijzen gaan opvoeren. Dus vriendjes, als jullie nog plannen hebben? Een grote aanrader. Wij hebben een georganiseerde reis, zelfs 'all inclusive'. Zeker een aanrader maar dan is het risico wel dat de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt. Dat is in onze groep zeker het geval.

Dat is niet zo erg hoor, maar vandaag hadden we nog een extra optie om 2 uurtjes te gaan fietsen door de rijstvelden van Tam Coc. En dan is het jammer dat er reisgenoten mee gaan die door beperkingen minder mee kunnen en de fietstocht vertragen. Hierdoor werd de route ingekort en sneden we de route af door over de weg te fietsen.

Het was vandaag trouwens de eerste echte dag met stralend warm weer. Heerlijk, hoe is het in Nederland? Na het uitzweten van het fietsen de bus weer in en nog een bezoekje gebracht aan een tempel voor we gingen lunchen. De bus stond lekker dicht bij de ingang van het restaurant.

Na de lunch stond er een rit van 200 kilometer voor de boeg die ons naar het volgende hotel bracht. Denk niet dat dit dan ongeveer 2 uur rijden is. Maak er maar het dubbele van.